Thursday, June 7, 2012

will you love me till forever?

haloha :)

Assalamualaikum! tak jawab dosa, kalau jawab cinta. *cinta vlog line maria elena* eh, cinta ke? haha, yang tu saya tak tahu, apa yang saya tahu wajib menjawab dan itu merupakan doa utk mereka. waaallahaualam.

so guy, as you can read my title. will you love me till forever? haaa, jawab jawab. lol. eh bukan awak eh yang dok menyibuk nak jawab, saya tak tanya awak pun. so jangan perasan. lol. mwahahaha. sebenarnya apa yang saya nak type kali ni berdasarkan apa yang saya nampak selama ni. orang yang sayang menyayangi antara satu sama lain, lama kelamaan hati menjadi bosan mungkin dan menyebabkan mereka akan curang, ya, hati wanita sangat tabah dan jarang dengar perempuan curang, kenapa ya? sebab wanita dicipta untuk melengkapkan lelaki sama ada cinta atau tuntutan diri mereka. tetapi kenapa laki boleh senang je curang? ya , mereka boleh kahwin sampai 4. tapi dengan alasan yang munasabah. *keran ingin menolong wanita tersebut mahupun kerana alasan yang masuk otak*

takkan takde sebab then nak kahwin, eh, tak sayang bini ke bang? lagi lagi kalau dah ada anak tu, sayang lah anak anak tu, dia perlukan kasih sayang yang cukup, Nabi Muhammad S.W.T pun takut kalau tak dapat adil dalam perhubunganNya, eh, tu Nabi taw, kita ni lagi lah setakat hambaNya, mampu ke? sebelum buat apa apa tindakan tu, fikir lah semasak masaknya, sampai rangup pun takpe, setakat fikir half cook tu baik takpayah. sedar apa pentingnya ada bini banyak banyak ni, mungkin bini benarkan, tapi hanya di mulut, di hati? luka pasrah, tiada siapa yang tahu, apa yang dia mampu buat adalah berdoa supaya rumah tangga+lift nya akan menjadi seperti yang diimpikan.

so, awak AAJ, mampu ke awak menjaga saya sepenuh hati dan kekal hingga akhir hayat?
awak dah buat keputusan menggunakan minda yang waras?
awak dah tanya hati awak tu?
awak boleh ke terima kekurangan saya?
awak boleh bahagia hidup dengan saya?
awak pasti awak akan terima segala leteran saya?
awak boleh ke ikut dan memahami hati wanita saya ni? *selama ni bukan perempuan eh?*

sayang, apa saya minta, tidak banyak, cukuplah sediakan keperluan seperti rumah tangga yang lain, kalau lift pun takpe juga, saya terima saja, asalkan awak boleh bahagiakan saya, terima segala kekurangan saya, itu sudah memadai buat saya. saya tak sanggup melihat masjid yang ingin didirkan terbengkalai di tengah jalan, lengkapkan hati awak supaya awak boleh menjadi imam saya. sekali lagi saya tegaskan ya awak, saya lemah dalam agam, tapi bukan maksud saya jahil tentangnya, saya nak awak betulkan bacaan (tajwid) saya nanti, ya awak, saya perlukan imam yang boleh mendorong dan membantu saya menjadi isteri yang baik. Rasanya bukan saya saja yang inginkan macam ni, saya rasa ramai lagi.

Tipu kalau kata saya tak serious dalam hubungan ni, mama pun galakkan saya dan selalu beri pandangan pada saya supaya SETIA dan JUJUR kepada awak, awak tahu tak, tentang kelemahan saya tu, mama yang suruh saya jujur, mama kata ceritakan kepada awak sebelum menyesal, Yalah kan awak, siapa je boleh terima kekurangan diri saya ni, even family saya pun banyak yang perli. saya tahu awak ikhlas dalam hubungan kita ni, terima kasih awak sebab mencintai saya sepenuh hati awak. saya hargai sangat. awak, doakan supaya hubungan dan niat yang baik ini akan diredhai oleh ALLAH. WaAllahualam.


ASSALAMUALAIKUM,
dari kekasih hati awak.
syira haloha :)




p/s: ya saya bersopan santun ketika menaipnya, malah saya sempat menitiskan air mata ketika menaip entry ni. saya hanya manusia biasa yang memerlukan insan yang dapat mencintai saya sepenuh hati.

No comments: