Saturday, June 30, 2012

Memang betulkan cinta pertama memang takkan dapat dilupakan.

Assalamualaikum, wassup? Vas happenin? Lol, zayn malik sungguh saya ini.

Adakah anda masih mengingati cinta pertama anda walaupun sudah mendirikan rumah tangga? *harapan orang nak baca blog saya* yes, cinta pertama banyak mengajar kita erti sebenar cinta, walaupun susah nak melupakan tapi ingatan itu akan segar dek fikiran. Apa yang saya nak kongsi kali ini bukanlah mengenai saya tetapi AMIR AZIRUL JAAFAR. Ya ini mengenai dia.

Cintanya mula berputik ketika masih di tingkatan 1, walaupun masih mentah tetapi dia sudah mengalami perasaan cinta itu. Ya saya cemburu, cemburu kerana kekasihnya dapat memberi rasa cinta yang suci kepadanya. Mereka berkawan rapat, hampir setiap hari meluangkan masa bersama sama, setiap petang pasti akan berjumpa. Tak puas katanya berjumpa di sekolah. Sekiranya kekasih hatinya iaitu Aiman Farhana sakit, pasti dia lah orang pertama yang akan melawat dan menemani kekasih hatinya itu. Waaaa, sweet kan mereka. Mereka bercinta sehingga tingkatan 3, ya umur mereka sama.

Nak tahu kenapa saya kata cinta pertama itu istimewa? Kerana bila saya sakit, saya hanya akan ditemani di telefon, dia TIDAK PERNAH jumpa saya dan teman saya. Saya tidak istimewa seperti AF yang lapar, pasti akan dia hantar apa apa. Malah, Aiman lah yang dia bawak jumpa family, sedangkan saya yang tidak pernah mengenal siapa keluarga dia. Agaknya kalau jumpa, pasti tidak akan kenal. Sebab bila ada function apa apa, saya tidak pernah diundang, bila saya sebut baru di ajak, tetapi tu pun ajak ajak ayam. So berhak tak saya sedih? Hati permpuan saya menangis, bukan alasan saya tak boleh keluar itu punca dia tak ajak saya. ITU BUKAN ALASANNYA.

Sekali lagi saya tegaskan disini, saya tidak istimewa seperti Aiman Farhan, saya mempunyai kelemahan diri. Saya tidak sesempurna manusia lain. Maafkan saya sekiranya entry kali ini agak menyentuh hati. Saya cuma kesal tidak dianggap sebagai kekasih tetapi hanya dianggap sebagai SAHABAT RAPAT.








Harap awak mengerti Amir perasaan saya ini, sekiranya tiada sikit pun rasa cinta terhadap saya, mohon lepaskan dengan cara yang baik, jangan sakitkan hati saya. Walaupun saya tahu perangai saya menyakitkan hati, tetapi ada sebab saya buat macam tu.

Untuk pengetahuan Amir, saya tahu awak tidak pernah sedikit pun naikkan suara dekat Aiman, tetapi saya? Nampak perbezaan Aiman dan saya? Terima kasih.

No comments: